• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Kastamonu

Valilikler

T.C Pınarbaşı Kaymakamlığı
T.C Pınarbaşı Kaymakamlığı
T.C Pınarbaşı Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Görev Yapmış Kaymakamlar Tarihçe
  • PINARBAŞI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
12
Nisan2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Tarihçe
  • PINARBAŞI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Kurumlar İletişim
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Kovid-19 Salgını Tedbirleri Kapsamında alınan 02.03.2021 tarih 09 No'lu İlçe Hıfzıssıhha Kurul Kararı

02.03.2021

İLÇE UMUMİ HIFZISIHHA KURUL KARARI

İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kurulu 02.03.2021 tarihinde saat 08:30’da Pınarbaşı Kaymakam Vekili Salih BAŞARA Başkanlığında aşağıda adı-soyadı, unvanı ve imzaları bulunan kurul üyelerinin katılımıyla olağanüstü toplanarak aşağıdaki kararlar alınmıştır.

KARARLAR:

Koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında Kasım ayı sonundan itibaren uygulanmakta olan ilave tedbirlerle birlikte salgının seyrinde (vaka ve hasta sayılarında) ülke genelinde ciddi bir düşüş yaşanmış olmakla birlikte bazı illerimizde halen istenilen seviyelere kadar gelinemediği kamuoyunun malumudur. Cumhurbaşkanlığı Kabinesinin önceki toplantısında, halihazırda uygulanmakta olan tedbir ve kuralların, belirlenen kriterlere göre salgının il bazlı seyri göz önünde bulundurularak 1 Mart sonrası süreçte kademeli olarak esnetilebileceği kararlaştırılmış ve vatandaşlarımıza duyurulmuştu. 1 Mart 2021 günü Sayın Cumhurbaşkanımız başkanlığında toplanan Kabine’de ise; yeni kontrollü normalleşme sürecine dair temel usul ve esaslar, Sağlık Bakanlığı ve Koronavirüs Bilim Kurulunun tavsiyeleri göz önünde bulundurularak belirlenmiştir. Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde alınan kararlar çerçevesinde ve İl İdaresi Kanunu’nun 11/C maddesi ile Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 27 ve 72’nci maddeleri kapsamında;

1. Sağlık Bakanlığı ve Koronavirüs Bilim Kurulu tarafından tespit edilen kriterlere göre iller 4 ayrı risk grubuna (düşük, orta, yüksek, çok yüksek) ayrılarak salgınla mücadeledeki tedbir seviyeleri risk gruplarına göre belirlenmiştir.

2. Yeni bir karar alınıncaya kadar ise İlçemiz orta risk grubunda  yer almıştır.

3. Koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında ilçe bazında alınması gereken tedbirler ile uyulacak kurallar, risk gruplarına göre belirlenmiş ve Ek-1’de yer alan tabloda gösterilmiştir. İlçemizin bulunduğu risk grubuna göre Ek-1’de yer alan usul ve esaslar çerçevesinde İlçe Hıfzıssıhha Kurul kararlarının02.03.2021 tarihinden itibaren uygulamaya geçirilmesine,

4. Ek-1’de belirtildiği şekilde risk gruplarına göre uygulaması değişkenlik gösterecek olan sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında daha önce alınan İlçe Hıfzıssıhha Kurul Kararımızla belirlenen “Sokağa Çıkma Kısıtlamasından Muaf Yerler ve Kişiler Listesinde” yer alan istisna/muafiyetler (sonraki kararlarımızla yapılan eklemeler dahil şekilde) ile sokağa çıkma kısıtlaması uygulanan süre ve günlerde şehirlerarası seyahat edilmesine dair usul ve esasların uygulanmasına aynı şekilde devam edilmesine. Sokağa çıkma kısıtlaması kapsamında;

Hafta içi ve hafta sonu gün ayrımına gidilmeksizin tümgünlerde 21.00-05.00 saatleri arasında sokağa çıkma kısıtlaması uygulanmasına,

5. Orta risk grubunda yer alan İlçemizde; 65 yaş ve üzeri vatandaşlarımız ile 20 yaş altı genç ve çocukların tüm sokağa çıkma kısıtlamalarının kaldırılmasına,

6. 07.00-19.00 saatleri arasında faaliyet gösterecek olan yeme-içme yerleri (lokanta, restoran, kafeterya, pastane, tatlıcı vb.) ile kıraathane ve çay bahçesi gibi işyerleri için Sağlık Bakanlığı Kovid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberinde yer alan mesafe koşulları (masalar ve koltuklar arası) göz önünde bulundurularak açık ve kapalı alanlar için ayrı ayrı olacak şekilde % 50 kapasite sınırlaması oranı uygulanarak mekanda bulunabilecek masa-koltuk sayısı ve aynı anda bulunabilecek azami kişi sayısı tespit edilmesine, bu risk gruplarındaki yeme-içme yerlerinin19.00- 21.00 saatleri arasında paket servisi veya gel-al şeklinde, 21.00-24.00 saatleri arasında ise sadece paket servis şeklinde hizmet verebilmesine,

Kovid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberindeki mesafe kuralları ile Ek-1’de yer alan tabloda belirtilen kapasite kullanım oranlarına göre her bir yeme-içme yeriEk-2’de örneği verilen oturma düzeni planı hazırlayacak ve içeride aynı anda bulunacak müşteri sayısı müşterilerin içeriden ve dışarıdan rahatlıkla görebileceği şekilde ilan etmelerine,

HES kodu kontrol edilmeksizin müşteri kabul edemeyecek olan yeme-içme yerlerinde İlçe Sağlık Müdürlüğünce onaylanan oturma düzeninde belirtilen şeklin dışında mekânda kesinlikle fazladan masa-koltuk bulundurulmasına müsaade edilmemesine,

7. Girişlerinde HES kodu kullanılması ve seyirci/refakatçi/misafir alınmaması kaydıyla halı saha, yüzme havuzu vb. tesislerin09.00-19.00saatleri arasında çalışabilmesine,

8. Nikâh ve nikah merasimi şeklindeki düğünlerin, kişi başına minimum 8 m² alan ayırmak, katılımcı sayısının 100’ü geçmemek ve 1 saatle sınırlı olmak üzere yapılabilmesine,

9. Sivil toplum kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve bunların üst kuruluşları ile birlikler ve kooperatifler tarafından düzenlenecek genel kurul dâhil kişilerin bir araya gelmesine neden olan her türlü etkinliklerinkişi başına 8 m2 alan bırakmak ve aynı anda bulunabilecek azami kişi sayısı 300’ü geçmemek üzere ilgili kurum/kuruluşların yetkililerince her türlü tedbir alınarak yapılabilmesine,

Ayrıca denetim faaliyetlerinin kesintisiz yürütülmesi amacıyla yukarıda belirtildiği şekilde kişilerin bir araya gelmesine neden olacak her türlü etkinliğin Kaymakamlığa (ilgili mevzuatında başka bir hüküm bulunmadığı takdirde en az üç gün öncesinden) bildirilmesi sağlanarak bu kurum/kuruluşlarca yapılacak etkinliklerde belirlenen kurallara ve kişi ile alan sınırlamalarına riayet edilip edilmediğinin denetim ekiplerince kontrol edilmesine,

10. Benzer şekilde nikâh veya nikâh merasimi şeklindeki düğünlerde de kişi ve alan sınırlamalarının kontrolünün sağlanması için nikâh ve/veya düğün salonu işletmelerince yapacakları her türlü organizasyon öncesinde kişisel verilere yer verilmeksizin hangi günde hangi saat aralıklarında nikâh veya nikâh merasimi şeklindeki düğün organizasyonu yapacaklarının en az üç gün öncesinden Kaymakamlığa, e-Devlet kapısından İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden ya da doğrudan dilekçe ile bildirilmesinin sağlanmasına,

11. 2021/5 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesiyle kamudaki çalışma saatleri tüm Türkiye’de normale döndürülmüş olup Kaymakamlığımızca gerek görülmesi halinde Hıfzıssıhha Kurulu kararıyla kademelendirilmiş mesai başlama ve bitiş saatleri tespit edilebilmesine,

12. Salgınla mücadelede kalıcı başarının sağlanması için temizlik, maske ve mesafe kurallarının yanı sıra hayatın her alanını kapsayacak şekilde belirlenen kurallara/tedbirlere toplumun tüm kesimlerince azami düzeyde uyulması büyük önem taşımaktadır. Bu çerçevede yürütülecek denetim faaliyetlerinin etkinliği ve sürekliliği kadar aziz milletimizin bu güne kadar sergilediği sağduyulu ve fedakârca yaklaşımını sürdürmesi de sürecin bir an evvel neticelenmesini doğrudan etkileyecektir. Aşılama programı kapsamında her geçen gün hızla artan aşılanan nüfus oranıyla beraber ilçemizde beklenen normalleşme kararlarının alınması daha da kolaylaşacaktır.

Sağlık Bakanlığı ve Koronavirüs Bilim Kurulu tarafından tespit edilen kriterlere uyularak  İlçemizde eğitim kurumlarının açılma ve uygulama kriterlerinin aşağıdaki şekilde olmasına:

İlçemizde; bağlı köylerden taşımalı gelen öğrenci sayısında az olması, ilçe nüfusunun seyrek olması, ilçemizde  son 1 ayda vaka sayılarında gözle görülür şekilde azalma olması gibi durumlar  göz önüne alınarak  ilçemizde bulunan tüm eğitim kurumlarında tam gün yüz yüze eğitime başlanılmasına,

14. Kovid-19 salgınını kontrol altına almak amacıyla okul servis şoförlerinin İlçemiz Pınarbaşı Devlet Hastanesine giderek 15 günde bir PCR testi yaptırmasına ve takibinin okula öğrencilerini taşıyan okul müdürlüklerince yapılmasına,

İş bu kararın ilgili kurum ve kuruluşlara gönderilmesine, karar gereğince görevi bulunan kurum ve kuruluşlar tarafından uygulamanın takip edilmesine, alınan kararlara uymayanlara Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 282’nci maddesi gereğince idari yaptırım uygulanması başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre Kanun’un ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanunu’nun 195’inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına oy birliği ile karar verildi.

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Açık Kapı
  • Muhtarlar Bilgi Sistemi
  • Resmi Gazete
Cumhuriyet Mahallesi Kurtuluş Caddesi No:3 Pınarbaşı/KASTAMONU
Telefon : 0366 771 21 41 Fax: 0366 771 2141 kaymakamlik@pinarbasi.gov.tr